GAMERDAY FIFA19

1v1 VERSENYSZABÁLYZAT

Üdvözlünk a GamerDay e-kupa FIFA 19 1v1 felületén Magyarország első, megyeszékhelyenkénti kiosztású, pénzdíjas FIFA19 tornáján!

A GamerDay ötlete, mint alap elgondolás nem más, mint szervezett, konzol gépeken történő, nagyszabású versenyek sorozata, amely gyakorlatilag egy bajnoksággá áll össze évente két szezonon keresztül. A versenyek minden megye megyeszékhelyén zajlanak, hétvégi napokon, hogy Te is könnyedén részese lehess ennek az egyedülálló élménynek! A 19 megyében lezajlott selejtező után a továbbjutottak egy Budapesten megrendezésre kerülő, nagyszabású döntőben mérhetik össze tudásukat, a trófea és a nyeremények megszerzésének reményében!

Sok sikert, és kellemes időtöltést kívánunk minden résztvevőnek!

SZABÁLYOK

A verseny típusa/a játékról
  • A GamerDay e-kupa versenyének lebonyolítása PS4 játék konzolokon történik 1 az 1 elleni játékmenetben, kétfordulós mérkőzésekkel, ahol a játékosok egy egyenes kieséses rendszerben versenyeznek.
  • Amennyiben a második mérkőzés utáni állás döntetlen eredményt mutat, büntető rúgásokkal zárul a mérkőzés. Hosszabbítás nincs.
  • A párosítás gólarány szerinti vesztese kiesik a tornáról, így ő nem folytathatja tovább a küzdelmet, az első hat közé jutott játékosok jutnak be a Budapesti döntőbe.
  • A 7.8.9.10. helyezett ingyenes belépési lehetőséget szerez a szezonális Budapesti döntő alkalmára.
  • Minden mérkőzést az Electronic Arts Inc. által kiadott EA SPORTS FIFA 19 (PS4) változatával játszanak a résztvevők
Résztvevők/nevezés
  • A résztvevők két kategória közül választhatnak: kezdő illetve profi
  • A résztvevők nevezhetnek a GamerDay akár összes versenyszámban is, de egy versenyszámon belül csak egy kategóriában indulhatnak.
  • A Fifa 19 versenyszám mindkét kategóriájába 96 fő nevezhet.
  • Az indulók csakis a hivatalos lakhelyük szerinti megyeszékhelyen zajló versenybe nevezhetnek be,amit lakcímkártyával kell igazolniuk.
  • A nevezés az oldalon való regisztrációhoz, versenyzői profil létrehozásához kötött.
  • A versenyen minden olyan természetes személy részt vehet, aki 10 évnél idősebb, azonban a 18 évnél fiatalabb résztvevők csak szülői beleegyező nyilatkozattal nevezhetnek a versenyre. Az említett belegyező nyilatkozat megtalálható az oldalon.
Játékvezetők

Minden mérkőzést virtuális és valós játékvezetők felügyelnek.

  • Valós Játékvezető A szervezők által kijelölt természetes személy, aki felügyeli a verseny szabályos menetét és a vitás helyzetekben jelen szabályzat alapján döntést hoz. Döntésüket kizárólag a versenybíróság írhatja felül vitás esetekben.
  • Virtuális Játékvezető Az EA SPORTS FIFA videojáték mesterséges intelligenciája, amely a futball mérkőzés-szimuláció részeként, az aktuális labdarúgó szabályok betartását ellenőrzi. A virtuális játékvezető döntései ellen fellebbezésnek helye nincs. A szimulációban elkövetett szabálytalanságokat a versenybíróság a virtuális játékvezető kizárólagos hatáskörébe helyezi.
Versenybíróság
  • A rendezvény / esemény rendezői által kijelölt, minimum 5 főből álló bizottság, akikből legalább 1 fő nem vesz részt “valós játékvezetőként” a lebonyolításban.
A sorsolás
  • A versenybíróság a verseny nevezési limit (96 fő/megyeszékhely) betelte után lezárja a jelentkezést, és elkészíti a mezőny összesorsolását. Ez véletlenszerűen történik. Korábbi eredményeket nem veszünk figyelembe. A sorsolás után minden játékos várunk az adott időpontban a saját verseny állomásánál, melynek idejéről és helyéről mindenkit előre tájékoztatunk.

MÉRKŐZÉSEK

A verseny típusa/a játékról
  • A mérkőzések a FIFA 19 standard verziójában játszódnak .
  • Egy mérkőzés 2X5 percből áll, minden párosítás két mérkőzést játszik.
  • Ha egy párosítás küzdelme a második mérkőzés 90 perc után is döntetlenre áll büntető rúgások következnek.
  • A szezonális döntő negyeddöntőitől a 2×15 perces hosszabbítást is le kell játszani.
  • A büntetőrúgás megkezdéséhez valós játékvezető felügyelete szükséges, ha valaki valós játékvezető nélkül kezdi el a büntető párbajt, azokat a személyeket a szervezőknek joga van leléptetni.
  • A versenyen indulóknak lehetősége van választani kontroller illetve klaviatúra irányítószervek között, amit a nevezés során kell feltüntetniük.
A mérkőzés kezdete előtt minden résztvevőnek 2 perc áll a rendelkezésére, hogy
  • kiválassza az általa preferált csapatot
  • a játékba épített taktikai beállítások közül válasszon
  • összeállítsa a játék adatbázisa alapján a kezdőcsapatot
  • igény szerint módosítson a játékvezérlők beállításain
  • A szezonális döntő negyeddöntőitől, a felkészülési idő 5 percre nő, és állítható az egyéni taktika is. Aki a negyeddöntő előtt egyéni taktikát állít, azt a valós játékvezető diszkvalifikálhatja a tornáról
Játékmenet beállítások:
  • Játékmód: Kezdőrúgás – Kick Off (Offline)
  • MatchDay (Live form): Kikapcsolva
  • Játékos attribútumok: 85 overall
  • Nehézség: Világklasszis (Difficulty level: World Class)
  • Játékmenet: Normál
  • Sérülés: Kikapcsolva (Injuries: OFF)
  • Les: Bekapcsolva (Offsides: ON)
  • Gyors csere: Kikapcsolva (Quick Subtitutes: OFF)
  • Kezezés: Kikapcsolva (Handballs: OFF)
  • Időpont: 20:00 (Time of Day: 08:00 PM)
  • Évszak: Tavasz (Season: Spring)
  • Időjárás: Tiszta (Weather: Clear)
  • Kommentátor hangerő: 0 / Kikapcsolva (Commentary Volume: 0 / OFF)
  • Idő / Eredmény kijelzés: Bekapcsolva (Time/Score display: ON)
  • Kamera: TV Közvetítés (Camera: Tele Broadcast)
  • Radar: 2D
  • FIFA Trainer: Kikapcsolva (OFF)
  • Auto Switching és egyéb segítségek gyári beállítások alapján.

Mérkőzés közben a játékosok cseréje nem engedélyezett. Kivétel: piros lap esetén 1 db csere engedélyezett a vétkes oldalon. Maximum 30 másodperc áll rendelkezésre a csapat formálására.
Minden nem szabályozott esetben a FIFA játék gyári beállításait kötelező használni. Különös tekintettel a taktikus védekezésre és a választható csapatfelállásokra.
A mérkőzés nem állítható le a valós játékvezetők engedélye nélkül. Technikai probléma esetén a jelen szabályzat ide vonatkozó pontja alapján kell eljárni.

TECHNIKAI HÁTTÉR

  • A mérkőzéseket az EA SPORTS FIFA videójáték-szoftver optimális beállítások alatti futását lehetővé tévő eszközön kötelező megrendezni. Az erre alkalmas berendezések listája megtekinthető az easportsfootball.com oldalon. A szoftver használata a kiadó engedélyéhez kötött. További megkötések a kiadó által a helyszínen megszabhatók.
  • A résztvevőknek lehetőségük van saját játékvezérlőik használatára, amennyiben azok kompatibilisek a játékszoftver lejátszására használt eszközökkel és annak konfigurálása belefér a mérkőzés előtti felkészülési időbe.
A mérkőzés kezdete előtt minden résztvevőnek 2 perc áll a rendelkezésére, hogy
  • kiválassza az általa preferált csapatot
  • a játékba épített taktikai beállítások közül válasszon
  • összeállítsa a játék adatbázisa alapján a kezdőcsapatot
  • igény szerint módosítson a játékvezérlők beállításain
  • A szezonális döntő negyeddöntőitől, a felkészülési idő 5 percre nő, és állítható az egyéni taktika is. Aki a negyeddöntő előtt egyéni taktikát állít, azt a valós játékvezető diszkvalifikálhatja a tornáról

EGYÉB RENDELKEZÉSEK

  • A rendezvényen okozott károkat a vétkesek kötelesek megtéríteni a sértett partnerrel szemben.
  • Minden résztvevőre a helyszín házirendje vonatkozik.
  • A mérkőzések alatt zenehallgatásra van lehetősége a játékosoknak.
  • A versenyzők kényelmes ülő pozícióban játszhatják a mérkőzésüket, ülő alkalmatosságra csak a rendezvény által biztosított gamer székeket használhatják.  A valós játékvezető felülbírálhatja ezt a szabályt, ez esetben a játékosnak kötelező, abban a meghatározott, kényelmes pozíciót elfoglalni a versenyzéshez.
  • A rendezvényre belépő résztvevők a belépéssel megértették és elfogadták a versenyszabályzatot, amelynek teljes szövege megtekinthető a kihelyezett játékvezetőknél.
  • Jelen szabályzat pontjait a versenybíróság módosíthatja, amennyiben az a rendezvény zavartalan lebonyolítása miatt indokolt. A módosításokat a versenybíróság köteles szóban közölni a résztvevőkkel, akik függetlenül az éppen folyamatban lévő vagy lejátszott mérkőzésektől, elfogadják azokat.
  • A saját játékvezérlők használatát a versenybíróság egyénenként korlátozhatja. A játékvezérlők beüzemelése beleszámít a beállításokra adott 2 percbe.
  • Amennyiben a versenybíróság kizárja a résztvevőt a versenyből, a résztvevő köteles elhagyni a verseny lebonyolítására kijelölt területet.
  • A Versenybíróság információs asztalt üzemeltet a rendezvény ideje alatt.
  • A nevezés a www.gamerday.hu oldalon történik.

KIZÁRÁS, ADMINISZTRÁCIÓ

  • Kollektív diszkvalifikációra vagy eltiltásra nincs lehetőség. A mérkőzésekről készített jegyzőkönyveket a rendező minden esetben adminisztrálja, és azt közzéteheti..
  • Obszcén, másokat sértő viselkedés.
  • Bármilyen cheat program használata.
  • Teaming (összedolgozás más egyénnel-csapattal).
  • Versenyző, csapattárs csere.

LEBONYOLÍTÁS

  • A versenyre maximum 96 fő nevezését tudjuk elfogadni, akik egyenes ágú kieséses rendszerben versenyeznek majd egészen a legjobb 6-ig.
  • A versenyre jelentkezni a: www.gamerday.hu oldalon lehet egészen a verseny napját megelőző egy hétig, vagy ameddig a szabad helyek be nem telnek.
  • A verseny részvételi díjas, a versenyen való indulás regisztrációhoz kötött. A regisztráció során kezelt adatokra vonatkozó szabályokat és irányelveket a verseny adatkezelési nyilatkozata tartalmazza: www.gamerday.hu/content/adatkezeles

DÍJAZÁS

Mindkét kategória első három helyezettje pénzdíjazásban részesül.

Profi kategória
  1. hely: 1.000 000 (egymillió) forint
  2. hely: 500 000  (ötszázezer) forint
  3. hely: 200 000  (kettőszázezer) forint
Kezdő kategória
  1. hely: 200 000 (kettőszázezer) forint
  2. hely: 100 000  (százezer) forint
  3. hely: 50 000  (ötvenezer) forint

Nevezési díj

Profi kategória
  • 12000 (tizenkétezer) forint

Kezdő kategória
  • 6 000 (hatezer) forint

FELELŐSSÉG VÁLLALÁS

Résztvevő

  • 1 – 5 perccel a kiírt mérkőzés előtt jelentkezni a játékvezetőnél.
  • Amennyiben mérkőzés közben technikai vagy egyéb problémát észlel – fagyás, hibás játékvezérlő vagy csapat keret stb. – köteles jelenteni a játékvezetőnek a mérkőzés kezdete után 1 perccel. Ennek elmulasztása során az aktuális félidő lejátszása kötelező és az elért eredmények véglegesek
  • minden résztvevő köteles az általa szabálytalannak vélt cselekményeket jelenteni a játékvezetőnek
  • amikor a résztvevő nem vesz részt hivatalos mérkőzésen, köteles a kijelölt játékterületen kívül tartózkodnia – ennek elmulasztása a versenyből való kizárást vonhatja maga után
  • minden résztvevő köteles a Fair Play szellemében részt venni a bajnokságon
  • saját és mások mérkőzéseinek akadályoztatása a versenyből való kizárást jelenti – különös tekintettel a monitorok üzemen kívül helyezésére, illetve a fizikai akadályoztatásra pl. lökdösődés, kitakarás, kiabálás stb.
Valós játékvezető
  • mérkőzések felügyelete
  • vitás esetek eseti elbírálása a versenyszabályzat alapján
  • játékosok tájékoztatása a versenyszabályzat tartalmáról kérés esetén
  • a játékvezetők nem kötelesek tájékoztatást adni a játékosok mérkőzéseinek időpontjáról, illetve a rendezvény lebonyolításáról
  • szabálytalanság észlelése esetén a játékot megállíthatják, illetve a félidő újrajátszását írhatják elő
  • ha a játékvezetőt a résztvevők nem tájékoztatják az esetleges technikai problémákról – játékvezérlő működésképtelensége, a gyáriaktól eltérő csapatösszeállítás, szabálytalan csapatválasztás, taktikai beállítások – a mérkőzés éppen folyamatban lévő félidejét le kell játszani. A játékvezetők szabadon dönthetnek a mérkőzés teljes lejátszásáról
Rendező
  • Információs pult üzemeltetése a rendezvény teljes ideje alatt
  • sorsolás
  • versenyzők tájékoztatása – a mérkőzés megkezdése előtt 5 perccel meg kell jelenni a játékállásoknál
  • maximálisan 3 tájékoztatás/felszólítás és az 5 perces határidő túllépése után a versenybíróság diszkvalifikálhatja a meg nem jelent résztvevőt
  • óvások esetleges kivizsgálása
  • a versenybíróság bármely esetben visszautasíthatja az óvási kérelmet, amennyiben úgy ítéli meg, hogy az eset kivizsgálása miatt a rendezvény lebonyolítása nehézkessé válhat vagy az érintett felek nem a versenyszabályzat alapján jártak el
  • a játékos adatbázist, a mérkőzések időpontját közölni kell – időterv
  • mérkőzéseket a rendezvény területén belül kihelyezett platformokon kell lejátszani, a játék lemezes alapverziójával.
  • minden játékos a csatlakoztatott játékvezérlő alapján különböztethető meg – a kihívó az “egyes” számú, a vendég pedig a “kettes” számú vezérlőt birtokolja a sorsolás alapján
  • játékosok nem használhatnak otthonról hozott csapatösszeállításokat/taktikákat.
  • A jelen Versenyszabályzatban nem szabályozott kérdésekben a torna versenybíróinak döntései az irányadók.

Internet kapcsolattal a “valós játékvezető” az első hivatalos mérkőzések előtt frissítheti a játékos adatbázist.
Az adatbázis frissítéstől függetlenül a MatchDay funkciót kikapcsolt állapotban kell tartani, illetve a használt platform nem kapcsolódhat a hálózatra verseny közben.
Abban az esetben, ha nem lehet minden kihelyezett platformot frissíteni, a játék megjelenésekor közzétett alap adatbázist kötelező használni.
A helyszínen videó, kép és hangfelvétel készül, melyhez a nevezéssel hozzájárulnak a résztvevők.
A szabályváltozás jogát fenntartjuk.

Légy Te a bajnok!

Csatlakozz